ورق فوم پی وی سی که به روش اکستروژن تولید میشود به دو گروه فوم آزاد (Free Foam) و سلوکا (Celuka) طبقه بندی میشود که در روش اخیر ورق های مرغوبتری تولید میشود.

تولید ورق فوم پی وی سی سخت نیاز به تنظیمات دقیق ماشین آلات فراوری و کالیبراتورها دارد. همچنین تنظیم دقیق نسبت مواد اهمیت ویژه ای دارد. در این مقاله به تشریح هریک بطور جداگانه میپردازیم:

جهت کسب اطلاعات کاملتر از مشاوره رایگان با کارشناسان فنی ما به صورت رایگان بهره مند شوید.

فرمولاسیون پیشنهادی اولیه برای تولید ورقهای فوم سلوکا:

در این نسخه با افزایش درصد مصرف کربنات ورق سنگین تر و ارزانتر میشود. ولی باید به تناسب درصد روان کننده افزایش یابد. همچنن با افزایش درصد مواد فوم زا ورق سبکتر و ارزانتر میشود. ولی کیفیت مطلوب را نخواهد داشت. بنابرین برقراری تعادل بین این اقلام لازمه رسیدن به مطلوبیت و صرفه اقتصادی خواهد بود.

ریز و یکنواخت بودن حفره های میکروسکوپی در ورق اهمیت ویژه ای برای مصرف کنندگان دارد. و انتخاب مواد کمک فرایند با وزن ملکولی بالا نقش بسزایی در این مورد دارد.

درصد مصرف (phr)نام کالا
۱۰۰S-PVC KV 57
۵Compound Stabilizer
۰.۴ Blowing Agent Yellow
۰.۶Blowing Agent White
۱۱High MW Processing Aid
۰.۲Oxidized PE-Wax
۱TiO2
۶۰CaCo3
۰.۸Internal Wax
۱.۵Lubricating Processing Aid
۰.۳Stearic Acid
۰.۵PE Wax
نسخه تولید ورق سلوکا

تنظیمات دمای نواحی حرارتی اکسترودر، دور دستگاه، فاصله کالیبراتورها، دمای آب، سرعت کشش، آبکاری قالب و سایر تنظیمات حساسیت ویژه دارند. ضمن اینکه این تنظیمات بایستی در هماهنگی کامل با نوع و درصد مواد اولیه مصرفی در نسخه تولید دارد. البته از تجربه اپراتور دستگاه نیز نباید غافل شد.

برای انتخاب و تهیه مناسبترین مواد اولیه با کارشناسان فروش ما در تماس باشید. همچنین کارشناسان فنی ما برای بهینه سازی نسخه تولید و تنظیمات دستگاه آماده خدمت رسانی به شما دوست عزیز خواهند بود.